Najciekawsze motocykle dla indywidualistów – 10 propozycji

W skrócie
  • Chcesz się wyróżnić, ale nie wiesz, jak to zrobić? Mamy coś w sam raz dla ciebie!
  • Oto 10 motocykli dla prawdziwych indywidualistów.
  • Doskonałe propozycje dla tych, którzy nie lubią podążać za modą.

Motocykl to coś znacznie więcej niż tylko środek transportu. To manifest stylu życia, wolności i sposobu patrzenia na świat. Indywidualiści wybierają jednoślady, które pozwalają im wyróżnić się z tłumu i czerpać pełnię przyjemności z jazdy. Oto dziesięć propozycji motocykli, a każdy z nich to wyjątkowa maszyna stworzona z myślą o tych, którzy nie chcą jeździć tym, co wszyscy.

1. BMW R12 nineT

R12 nineT to najnowsza interpretacja klasycznej linii retro BMW. Dwucylindrowy bokser o pojemności 1170 cm³ generuje 109 KM i 115 Nm momentu obrotowego, co wystarcza, aby połączyć płynność jazdy z charakterystyczną dla bokserów elastycznością. Masa własna motocykla wynosi około 220 kg, więc nie ma lekko, ale za to jest elegancko. Model R12 nineT odwołuje się stylistycznie do lat 70., ale oferuje nowoczesne technologie, takie jak ABS Pro, kontrola trakcji i tryby jazdy. Dodatkowo BMW oferuje pokaźny katalog akcesoriów, który pozwoli uczynić ten motocykl jeszcze bardziej wyjątkowym.

2. Ducati Diavel V4

Diavel w najnowszej odsłonie to prawdziwy pokaz możliwości inżynierów Ducati. Silnik Granturismo V4 o pojemności 1158 cm³ dostarcza 168 KM i 126 Nm momentu obrotowego. Mimo potężnych osiągów masa własna wynosi tylko 236 kg, co w tej klasie jest wynikiem imponującym. Motocykl osiąga setkę w zaledwie 3 sekundy. Charakterystyczna szeroka tylna opona (240 mm) nadaje mu muskularny wygląd i stabilność w zakrętach. Choć z założenia jest to cruiser, Ducati stworzyło go po swojemu, więc ma sporo włoskiej finezji i sportowych genów.

3. Triumph Rocket 3 R

Triumph Rocket 3 R to największy seryjnie produkowany motocykl na świecie pod względem pojemności silnika – aż 2458 cm³. Trzycylindrowa jednostka generuje 167 KM i imponujące 221 Nm momentu obrotowego, które dostępne są już od 3500 obr./min, więc nadaje się do ciągnięcia przyczepy. Mimo masy przekraczającej 290 kg, Rocket 3 potrafi rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy. To prawdziwy pokaz mocy i potęgi brytyjskiego imperium.

4. Moto Guzzi V7 850

V7 850 to klasyk w nowoczesnym wydaniu. Silnik V-twin o pojemności 853 cm³ generuje 65 KM i 73 Nm momentu obrotowego, co pozwala na jazdę dynamiczną, ale też niezwykle przyjemną w spokojniejszym tempie. Prędkość maksymalna to około 170 km/h, a masa własna wynosi 218 kg. V7 to model o ponad 50-letniej historii, który z każdą generacją ewoluuje, pozostając wiernym klasycznej sylwetce. Moto Guzzi V7 850 występuje w wielu wersjach, a do tego jest całkiem spory katalog akcesoriów, więc każdy znajdzie tu coś dla siebie.

5. Yamaha XSR900

XSR900 łączy styl neo-retro z nowoczesną technologią. Trzycylindrowy silnik CP3 o pojemności 890 cm³ generuje 119 KM i 93 Nm momentu obrotowego, co przy masie 193 kg daje świetny stosunek mocy do masy. Jednostka jest zaczerpnięta wprost z MT-09. Prędkość maksymalna to około 220 km/h. Motocykl inspirowany jest sportowymi modelami Yamahy z lat 80. i 90., a jego charakter podkreślają okrągły reflektor LED i minimalistyczna sylwetka. Model XSR900 jest chętnie wybierany przez customizerów jako baza do projektów typu café racer czy scrambler.

6. Indian Scout Bobber

Indian Scout Bobber to propozycja dla tych, którzy cenią amerykański styl i mocne V-twiny. Silnik o pojemności 1133 cm³ generuje moc 100 KM i 97 Nm momentu obrotowego, co zapewnia dynamiczną jazdę zarówno w mieście, jak i na trasie. Masa motocykla wynosi około 250 kg. Charakterystyczny wygląd z nisko poprowadzoną sylwetką, minimalistycznym błotnikiem i szeroką kierownicą sprawia, że Bobber idealnie trafia w gusta indywidualistów. Bogaty katalog akcesoriów pozwala wyróżnić się w tłumie.

7. Husqvarna Vitpilen 701 

Vitpilen 701 to minimalistyczna propozycja ze Szwecji. Jednocylindrowy silnik o pojemności 692 cm³ dysponuje 75 KM mocy i 72 Nm momentu obrotowego, co w połączeniu z masą 166 kg daje świetną dynamikę jazdy. Prędkość maksymalna sięga 190 km/h. Industrialny design sprawia, że Vitpilen 701 jest motocyklem, którego nie da się pomylić z żadnym innym. Ciekawostką jest fakt, że nazwa Vitpilen oznacza „biała strzała” i odwołuje się do tradycji sportowych modeli Husqvarny z lat 50.

8. Harley-Davidson Pan America 1250

Pan America 1250 to pierwszy krok Harleya w segment adventure. Silnik Revolution Max 1250 zapewnia 150 KM mocy i 128 Nm momentu obrotowego. Masa własna to 242 kg, a prędkość maksymalna sięga 210 km/h. Pan America została wyposażona w adaptacyjne zawieszenie, które automatycznie obniża motocykl podczas zatrzymywania się, co znacząco poprawia komfort użytkowania. Model ten został świetnie przyjęty w Europie i w USA, udowadniając, że Harley potrafi stworzyć coś więcej niż klasyczne cruisery.

9. Zero SR/F

Zero SR/F to futurystyczna propozycja z napędem elektrycznym. Silnik elektryczny generuje moc odpowiadającą 110 KM i imponujące 190 Nm momentu obrotowego dostępnego od samego startu. Zasięg wynosi do 260 km w warunkach miejskich, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Masa własna wynosi 226 kg. Dzięki aplikacji mobilnej właściciel może zdalnie monitorować parametry motocykla, w tym stan akumulatora czy lokalizację. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań na rynku. Motocykle Zero to rzadki widok na drogach, więc można się wyróżnić i jednocześnie zadbać o środowisko.

10. KTM 1390 Super Duke R

Nowa odsłona „Bestii” – KTM 1390 Super Duke R to ekstremalny naked o mocy około 190 KM i momencie obrotowym 145 Nm, generowanym przez dwucylindrowy silnik V-twin o pojemności 1350 cm³. Masa motocykla wynosi około 200 kg, a prędkość maksymalna przekracza 270 km/h. To jeden z najmocniejszych nakedów na świecie, który wyposażono w najnowsze systemy elektroniczne – od zaawansowanej kontroli trakcji po możliwość personalizacji map zapłonu. KTM reklamuje go hasłem „No Bullshit”, podkreślając brutalną, nieokiełznaną naturę tej maszyny.

Podsumowanie

Motocykl wiele mówi o swoim właścicielu. Dlatego wybierając jeden z powyższych modeli wszyscy będą wiedzieć, że lubisz wyróżnić się z tłumu i podążać własnymi ścieżkami. Jeżeli więc jesteś motocyklistą – kotem, który woli robić rzeczy po swojemu i w swoim tempie, to te maszyny będą dla ciebie idealne. To wszystko niezależnie od tego, czy zależy ci na dobrym stylu, czy może wolisz atomowe przyspieszenie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button